Monday, January 30, 2012

Hvordan du kan takle død av en Business-leder

Tragedien kan strike når som helst i en organisasjon, og tap av en leder, spesielt en stor en - kan knuse styring av et stabilt selskap. Denne artikkelen forklarer hva du kan gjøre for å hjelpe din organisasjon for å hindre avbrudd i tap av en nøkkel medlem av personalet og hva de skal gjøre bør verste noensinne skje. Denne artikkelen vil også være nyttig for å bygge contingencies for også hvis ansatte lar uventet eller sparken på kort varsel.


Å hindre avbrudd


For å minimere de negative effektene av tap av en viktig medlem av personalet, finnes det 2 nøkkel situasjoner du trenger å ha på plass.


1. Nøye strukturert hierarki. Business hierarkier kan virke formelle og over - men en effektiv struktur må være på plass som kan opprettholde flyten av drift og informasjon skulle en av koblinger-pause. Spesielt viktig er "alternative" roller som 'Stand-in finansiell direktør' slik at ansatte har et klart kunnskap om hvem vil midlertidig gå inn som FD skal finansiell direktør la eller forgå.


Ansatte bør konsulteres før tilordnet mer senior 'backup' roller. Dens viktig at de innser hvor mye ansvar de kunne ta i verste scenario. En stand-in direktør er meningsløst hvis de bestemmer seg for at de er ikke klar ta så mye av ansvar og dekke gapet, og senere gir blaffen sine plikter som direktør.


2. IT-løsninger for passord.


En av de største problemene med bestått unna av nøkkelpersoner er at selskapet blir passord som er blokkert av mange av sine personlige datafiler - som inneholder informasjon som er nødvendig for å holde selskap kjører problemfritt. Har på plass et system for å hente data på en måte som ikke viser en betydelig risiko til kontrollene i sted innen selskapet. Du må kanskje diskutere dette med internrevisjon / gruppen firma for veiledning.


Hva du skal gjøre etter tapet


1. Ikke forsøke å kvele historie å redusere umiddelbar virkningen av de dårlige nyhetene, gjøre en pressemelding innen en dag for å finne ut hva som har skjedd. En-dagers varsel gir deg nok tid til å ha følgende sortert ut først.


2. Har en klar "handlingsplan" for hvordan du vil håndtere tap i selskapet. Dette bør markere offisielle midlertidige utnevnelsen av et standpunkt i, og bør også detalj hvordan virksomheten skal beskytte klient-relasjoner kan ha gått tapt.


3. Når du har konsolidert dine tanker, sende ut en e-post kort hedre leder, og ganske separat Dernest, omtrent disponere din handlingsplan, for å sette hodet av bekymret ansatte på resten. E-post bør være varm, gratis og trøstende.


Så er det litt veiledning om hva du kan gjøre rundt saker av en business leder bestått unna uventet. Dette er ikke en omfattende guide, men bare noen korte tips for å få deg tenke rundt hva bedriften ville gjøre hvis forferdelig tragedie treffer den. Ville håndtere din?

No comments:

Post a Comment