Monday, April 30, 2012

Islamsk begravelser - rollen til familie, samfunnet og begravelse direktør

Det er en grunnleggende islamske undervisning den død, snarere enn å være slutten av en persons liv, er starten på den tredje fasen av det. På tidspunktet for død, er en persons sjel sa å stige opp i dem. En engel kalt Malikul Mawt (Angel of Death) deretter kommer til å fjerne sjelen.


Som sjelen fortsetter å leve etter døden, er det viktig for muslimer renser det før til sin død. Derfor er det vanlig å finne venner og familiemedlemmer av en døende person rundt deres død seng ber for Allahs tilgivelse og nåde i forhold til eventuelle overtredelser døende person kan har begått.


Besøk og prays før døden er bare begynnelsen på en prosess som er implementert for hver eneste Muslim i de siste stadiene av livet. Det finnes en rekke forberedelser og skikker som må følges i samsvar med islamsk lov, som involverer ikke bare familie og venner av døende person, men også muslimske samfunnet.


Når en person har faktisk døde, presentere de på at tid vil fungere som følger - de vil lukke avdøde øynene, binde deres underkjeven og dekke kroppen fra hodet til tå i en ren ark. Andre familiemedlemmer vil deretter bli kontaktet slik at de kan komme til å vise sine respekt for døde. Når familiemedlemmer begynner å ankomme for å vise kroppen, vil det bli vasket av dem flere ganger. Når kroppen har blitt vasket ved å gå til familiemedlemmer, blir det deretter shrouded med hvite materiale.


Den neste fasen av forhandlingene er lokalsamfunnet betale sine måter å avdøde gjennom offentlig begravelse bønner (Salat-ul-Janazah). Disse vanligvis finner sted utenom en moské, med Kista blir plassert på et stativ foran den linjert opp begravelse goers, som kanskje eller kanskje ikke vet vedkommende. Formålet med disse bønner, som er vanligvis ledet av den mest nært beslektede mannlige til døde, er å be om pardons for alle avdøde muslimer.


Begravelse følger begravelse bønner er fullført, og kreves av islamsk lov skal skje innen tre dager etter den faktiske tiden av død. Bare menn har tillatelse til å delta på begravelse, og valgte medlemmer av gruppen deltar må bære kroppen til gravplass på skulder-nivå. En kiste kan eller kan ikke brukes, og hvis ett er brukt deretter det må gjøres av tre i stedet for stål, som målet er å tillate jorden til å gjenvinne kroppen som kort i en tid som mulig.


Deretter er det vanlig for folk til å besøke den avdødes familie i flere dager etter begravelsen, bringe gaver av mat. Bønner er fortsatt sies i hele denne perioden, med fokus på dem å være på takke Allah for bestått av sjelen til døde trygt på til tredje fase i sin levetid.

No comments:

Post a Comment