I dag, mer enn noen gang før, rollen til funeral directors har å utvikle seg for å holde opp kontinuerlig endringer i kulturelle forventninger. Yrket har kommet langt siden dens begynnelse, vei tilbake i det attende århundret. Borte er dagene av tunge sorg, svart-Blomstrete hester og sturen seremonien.
Over de siste par tiår, samfunnet har begynt å tenke på død på nye måter og rollen til begravelse direktør har tilpasses for å møte disse nye behovene. Som det står nå, er begravelsen hjem sett på som mye mer av en ' en stop shop", tilbyr hele spekteret av tjenester, fra floral hyllester til varige keepsakes.
For en økende mengde personer, mens sorg er åpenbart fortsatt i sin kjerne, er begravelsen av en glad en mulighet til å feire deres liv, i stedet for å fokusere på sorg. Strengt svart antrekk og høytidelig hymner har begynt å vike til subtile introduksjoner av farge og pop sanger likt av avdøde. Begravelse direktør er nødvendig for å følge denne kulturelle drift og tilby et bredere spekter av tjenester.
Siden ideen om forhåndsbetaling ble innført tjue eller tretti år siden, forhåndsbetalt er begravelse planer nå like vanlig som post-paid seg. Et økende antall mennesker også gå utover dette, ikke bare betaler på forhånd for deres egen begravelse, men også planlegging seremonien seg selv, slik at familien nærmer seg den begravelse direktøren å vite full ønskene til sine kjære en.
For å håndtere så effektivt som de kan med en død, trenger funeral directors også å vite om skiftende virksomheten av livet. I tillegg til behandling første hånd med sorg, kan de tilbyr rådgiving, hjelpe med juridiske saker og finansielle veiledning og Merkepel familier å støtte grupper og ettervern tjenester. Snarere enn tjenesten "kropp-sentrert" tidligere er i dag yrket betydelig mer kunnskap-basert.
Som vi flyttet inn i det tjueførste århundret, så vi så en økning i antall spredte familier. Når det gjelder håndtering av død av et familiemedlem, Velkommen mange mennesker derfor bare bekvemmelighet. Begravelse direktør rolle har utviklet seg som svar på dette, bruker Internett for å effektivisere sine tjenester og gjøre dem mer tilgjengelige og effektiv.
Fra et økonomisk synspunkt, funeral directors har sett profitt marginer på fasiliteter forbruk og salg av coffins ganske betydelig reduksjon. Dette har gitt opphav til mange utvide deres rekke tjenester og produkter, inkludert online Dødsannonser og kreative keepsakes som halskjeder laget av kremerte restene.
Funeral directors må fortsette med å tilpasse sine tjenester i mange år framover. Men endres uansett hva fremtiden kan bringe, deres rolle vil forbli sensitive og praktisk. De er de kjerne kvalitetene som må uten tvil underbygge alt annet som de gjør, og alle funeral directors som forsømme dem skulle snart finne seg ut av bedriften. Så, mens det vil alltid være behov for dem til å tilpasse og utvikle seg, noensinne forvent ikke funeral directors å nærme planleggingen av en begravelse på samme måte som en assistent for bryllup planlegger et bryllup.
No comments:
Post a Comment