Jeg ble påminnet om min egen dødelighet i dag. Jeg antar du kan si jeg hadde en nær døden opplevelse om døden jeg opplevd ikke var min egen.
Nei, jeg var aldri i noen fare, og heller ikke var meg livet noensinne truet. Faktisk, ble jeg sittende i mitt hjemmekontor sipping en deilig kopp kaffe og ser hundene kjøre rundt gården når øyeblikket kom luftkondisjonerte komfort.
Solen var skinner. Fuglene ble chirping. Livet skulle helt fint.
Død var lengst ting fra mitt sinn.
Så kom nyhetene at Corey Rudl hadde blitt drept i en høy fart krasj på et løp spor i California. På tidspunktet for hans død i ung alder av 34 var Corey passasjer i en Porsche som rammet en beholder vegg på over 100 miles per time, drepe ham umiddelbart og driveren ikke lenge etterpå. Sporet hadde vært leid av en lokal klubb slik at Corey og hans venner kan ta sine dyre, kraftige biler til spor for å se hvor fort de kunne gå.
Corey døde gjør hva han elsket. De nærmeste til ham sier han ikke ville ha hatt den andre veien.
Corey Rudl var ikke en profesjonell rase bil sjåfør. Han var en gründer, og en av beste av hans rase.
De fleste av dere som leser denne kolonnen sannsynligvis har ingen anelse om hvem Corey Rudl var eller hva han har oppnådd under hans kort livet, og det er OK. Du også har ingen ide om forlaget han gjorde på meg og millioner av andre som gjør vår levende (i det minste delvis) Internett-markedsførere. Igjen, det er OK. For alle sine ferdigheter, har de som kjente ham godt sagt at Corey var mer opptatt av å bygge hans bedrifter enn å være en offentlig figur. Av disse kontoene, Corey aldri virkelig brydde seg om å være i offentlige rampelyset, selv om han var trolig den mest synlige og vellykket gründer i sitt felt.
Kanskje det er grunnen Corey Rudl var så vellykket. Han visste hva som var veldig viktig når det kom til å bygge en bedrift. Rampelyset var lett for ham, men hans fokus syntes alltid å være å gjøre sin virksomhet sterkere, serverer hans kunder bedre. Han visste at det var livet utenfor bedriften, og han fulgt at livet med lidenskap og energi som de fleste av oss kan bare forestille seg.
Corey Rudl historien er den klassiske entreprenør tale. Han startet sin virksomhet fra hans kjøkkenbordet bare noen få korte år siden selger et hjemmelaget hefte som han hadde skrevet om hvordan å få det beste avtalen på en ny bil. Fra denne beskjeden start bygget Corey en Internett markedsføring imperium som har generert $40 millioner dollar i inntekter i bare noen få år.
Corey var den definitive Internett marketing guru. Han var ung, energisk og svært lidenskapelig om sin virksomhet og hans industrien. Han skrev og ofte snakket om emner av Internett markedsføring og forretningsutvikling suksess, og det er der han og jeg kort krysset stier. Vi var begge ekspert columnists for Entrepreneur.com og utvekslet flere høflig e-post, ingenting virkelig personlig, tenke deg, for det meste swapping compliments av hverandres arbeid.
Mye av Coreys tid i de senere år ble brukt undervisning andre hvordan du gjør hva han hadde gjort: bygge en vellykket onlinevirksomhet fra grunnen av. For en mann av bare 34 år, han pakket i tiår med ekspertise og kunnskap, og han delt den med alle som ville høre, inkludert undertegnede.
Jeg personlig aldri snakket eller ristet hender med Corey-Rudl, men jeg var hans kunde, studenten hans fra England, og til slutt en admirer. Jeg kan attributtet mye av suksessen til min egen Internett-bedrift til Coreys lære og prinsipper. Han var en av de sjeldne fuglene som du ikke trenger å møtes for å føle at du var på fornavn basis med ham. Alle i min lille krets av Internett markedsføring venner bare henvist til ham som "Corey" og vi snakket om ham varmt, som en venn og mentor. Han satt i feltet for oss alle. Vi ønsket å oppnå hans nivå av suksess. Vi ønsket å treffe sin høyder. Vi ønsket å være entreprenør som han var.
Corey hadde bare nylig giftet seg med jenta av hans drømmer. Han ble en millionær mange ganger. Han hadde et stort hus og fancy biler og en fremtid så lyse han hadde Wear nyanser. Hans virksomhet var blomstrende. Livet var perfekt. Corey Rudl hadde virkelig verden av halen, og det var ingen sjanse han ville la gå. Jeg antar han holdt stramt helt til slutten.
Erfaringene vi lære av død Corey Rudl er de samme timene vi alltid lære når noen så ung og levende plutselig er tatt fra oss. Vi som gründere bør du ta disse leksjoner og bruke dem ikke bare til våre egne liv, men også til våre virksomheter, samt.
Lesson One: leve hver dag som om det er din siste, fordi det kan være. Som gründere tror vi ofte at våre bedrifter har komme først på listen over prioriteringer. Det er ikke før en tragedie minner oss på at livet er for kort for at vi tenker på å gjøre tid for ting i livet som er veldig viktig. Få ut fra bak skrivebordet. Gå spille med barna. Klem din kone. Du kan ringe din mor.
Leksjon to: være lidenskapelig om virksomheten, men aldri la den formørkelse din lidenskap for livet. Corey var en sann gründer som har lidenskap for virksomhet var enestående, men etter sigende han også visste at et liv som er viet strengt business var et liv ikke levd til fulle. Corey døde gjør hva han elsket. Noen vil hevde at hans lidenskap drepte ham og på en måte som er sant, men jeg har til å tro at før han visste at han var i fare Corey hadde et smil på ansiktet hans en kilometer bred. Han ville ikke har levd livet noen annen måte.
Som jeg er ferdig med denne kolonnen har min eldste datter kommet i å spørre om jeg ønsker ære av å ta henne til søndagsbrunch. Hun er 17 år nå. Hun har en jobb, en bil og et liv som er veldig mye henne egen. Sjanser til å være prydet med hennes tilstedeværelse vokse rarer med hver bestått uke. Likevel, som andre dagen jeg kanskje har veies hennes invitasjon mot åtte millioner forretnings-relaterte ting som trenger min oppmerksomhet.
I dag, men er beslutningen lett.
Jeg pleier å ende min kolonne med ord, "Her er å din suksess."
Denne uken la meg slutte med, "Her er å din livet."
Tim Knox
No comments:
Post a Comment